četvrtak, 10. travnja 2014.

Lista posljednjih želja


Ovo su prvi kadrovi filma "The bucket list" (Lista posljednjih želja/Imaš petlju). Film koji sam gledala tek dva puta. Kažem tek, zato što imam namjeru gledati ga još nekoliko puta.
To nije film "pričam ti priču", uvod, zaplet, vrhunac, rasplet i kraj. Ne. Dvojica mojih najdražih glumaca: Morgan Freeman i Jack Nicholson, uče nas o vrijednosti života. Susreću se kao potpuni stranci u istoj sobi u bolnici, i obojici je ostalo još nekoliko mjeseci života. Umjesto prepuštanja i odustajanja od svega, odlučuju načiniti listu svojih posljednjih želja, ali ne zaustavljaju se na tome, naprotiv, kreću u akciju i ispunjavaju sebi te želje, sve ono što nikada u životu nisu učinili.


Neću ići u detalje, ne želim pokvariti doživljaj filma onima koji ga požele gledati. Nešto najgore mi je kad čitam recenziju filma ili knjige, gdje ti u tri rečenice ispriča pola, još ti samo ne kaže kraj. Zbog toga, reći ću ono što je bitnije. Inače nisam neki ljubitelj filmova, preferiram knjige, što dakle znači da je ovaj film posebno vrijedan gledanja. Čak niti ne traje dugo, prikladnih 95 minuta, ali i da je dulje, ne bi mi bilo žao.



Dakle, jeste li se ikad zapitali "Jesam li našao sreću u svom životu?" i "Jesam li donio sreću drugima?". Prema egipatskom vjerovanju, kada duša dođe na ulaz u nebo, postavljena su joj ta dva pitanja. O odgovorima ovisi hoće li ili neće ući u nebo. Lijepo je to vjerovanje. Ako ga spustimo na naše zemaljsko postojanje, trebali bismo ta ista pitanja sebi postavljati s vremena na vrijeme, ne zbog nekakvog prolaza negdje, nego kako bismo sebi mogli odgovoriti kakva smo osoba, koliko smo postigli, koliko smo postigli za druge. Usporedi sebe sa ljudima koji uspoređuju sebe s tobom, tako ćeš znati jesi li i koliko si uspio.


A šta više pričati, film me je rasplakao od smijeha ali i od tuge ili jednostavno onaj osjećaj ... e ne znam to objasniti, tolika neka snaga osjećaja da mi suze same krenu, a ako jedan film može izazvate tako snažne osjećaje, to mora biti dobar film. 

Broj komentara: 7:

  1. Grudvamo se komentarima :))
    Film mi dugo, dugo stoji u compu i sve cekam neki poseban trenutak da ga odgledam. Glumacki par ne moze biti bolji pa nista manje od filma ni ne ocekujem :))

    I skini vise ovu verifikaciju :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Trebalo mi je desetak minuta googlanja da skužim šta je ta verifikacija koju mi stalno spominješ :D i evo, nadam se da sam je uspjela maknuti.
      Sto se tiče filma, što prije ga pogledaš, prije ćeš ga gledati drugi put :)

      Izbriši
  2. Gledala sam ga prošle godine i isto mi je bio super. Bilo je tu i suza i smijeha i onih neizbježnih životnih pitanja koja mi se uvijek krenu motati po glavi kad vidim ili čitam nešto ovog tipa :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako te bilo čemu nauči, ili samo natjera da se zamisliš, onda je to dobar uradak :)

      Izbriši
  3. Nikako da pogledam taj film, a kako je ovo treći put u ovoj nedelji da ljudi pričaju/pišu o njemu, moraću ovaj vikend da ga skinem i pogledam! :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Gledala, nego šta :-) U početku sam oklevala jer sam mislila da će biti sumoran, ali sam pogrešila.

    OdgovoriIzbriši